خانهفک و صورتپروتزهای سفارشی

پروتزهای سفارشی

Patient Specific Implants

پروتزهای سفارشی یکی از بهترین و پیشرفته ترین درمانها برای بیمارانی است که قسمتی از فک پایین یا بالای خود را بر اثر تروما یا تومورهای فکی از دست داده اند. با استفاده از پروتزهای سفارشی میتوان قسمتهای مختلف فک پایین از جمله زاویه ی فک، چانه و قسمت بادی مندیبل را بازسازی کرد. همچنین امکان بازسازی قسمتهای آسیب دیده ی استخوان جمجمه نیز با استفاده از این پروتزها وجود دارد. ساخت این پروتزها با استفاده از تکنولوژی پرینترهای سه بعدی SLM انجام می شود و متریال مصرفی، تیتانیوم زیست سازگار میباشد.

در مواردی که جهت کاشت پروتز سفارشی نیاز به برداشت (Resect) کردن استخوان باشد، گاید برشی طراحی و ساخته میشود. در طراحی گاید برشی، فاصله از ریشه ی دندان های مجاور و اعصاب در نظر گرفته شده و محل کات استخوان به گونه ای طراحی می شود که کمترین میزان استخوان برداشته شده و از طرفی، پس از قرارگیری پروتز، سطح تماس استخوان و پروتز کاملا مماس یکدیگر قرار گیرند.

نکته ی حائز اهمیت این است که طراحی این پروتزها به گونه ای است وزن پروتز جایگزین
شده، مساوی و یا حتی کمتر از وزن استخوان برداشته شده می باشد. همچنین در طراحی پروتزها در ناحیه ی دندانی فک بالا و پایین، محل قرارگیری اباتمنتها و نهایتا کاشت پروتزهای دندانی نیز طراحی می گردد و بیمار نیازی به کاشت ایمپلنت نخواهد داشت.

مزایای استفاده از پروتزهای سفارشی

icon

افزایش دقت جراحی

به کارگیری پروتزهای سفارشی میزان خطا را به حداقل می رساند

icon

کاهش زمان جراحی

این روش فرایند جراحی را تسریع می بخشد

icon

قرینه سازی کامل

با بهره گیری از پروتزهای سفارشی مشکل عدم تقارن نخواهیم داشت

icon

استحکام بالا

استفاده از آلیاژ تیتانیوم حداکثر استحکام را به همراه می آورد

icon

وزن متناسب با فک اصلی بیمار

نوع طراحی، متریال و پرینت سه بعدی پروتزها هم وزن قطعه اصلی ست

icon

نمونه کارها


icon

نظر استفاده کنندگان این خدمت


icon-farinroshaan-min

سایر خدمات دیجیتال فک و صورت